AK: Kapitola 42. (Mezidobí)




    Každý večer jsem si přála umřít a každé ráno jsem proklínala boha, že jsem pořád naživu. Proklínala jsem ho, že si místo Jakea nevzal radši mě. A proklínala jsem sebe, přestože mi všichni tvrdili, že to nebyla moje chyba. Můj život skončil společně s Jakeovým. Jen s tím rozdílem, že já jsem pořád tady.
    Čas se však nezastavil a dny pomalu plynuly. Návrat domů. Pohřeb. Kondolence. A nekonečné prázdno, které jsme s bratrem oba pociťovali. Ani jeden z nás se neodvážil vejít do jeho pokoje. Bylo to stále čerstvé jako bodná rána. Já však měla pocit, že se nikdy nezahojí…
    Ve škole jsem dostala volno, takže jsem většinu dne seděla v křesle, zírala do zdi, vzpomínala a vše si vyčítala. Jeremy byl na tom mizerně, ale snažil se to nedávat najevo. Hodně na mě mluvil a chtěl mě vrátit zpátky do života, ale neúspěšně. V jednu chvíli se mu to skoro podařilo, ale když jsem si přečetla článek o dívce, která zavinila autonehodu a smrt jejího bratra, bylo to jako dostat pěstí. Jeremy zuřil a tvrdil, že podá žalobu, ale já ho přemluvila, aby se v tom nerýpal. Jakeovi to stejně život nevrátí.
    Víte, co je na smrti nejhorší? Všichni z ní mají strach. Odpuzuje všechny okolo. Tak nějak víme, že život není napořád, ale podívat se smrti do očí chce kuráž. A tak radši strčíme hlavu do písku.
    Když jsem zase začala chodit do školy, byl ten pocit přímo hmatatelný. Všichni se chovali přátelsky a ptali se, jestli jsem v pořádku. Do očí se mi ale nikdo nepodíval. Ve skutečnosti se mi lidé vyhýbali a ustrašeně po mně pokukovali. Člověk by málem řekl, že je smrt nakažlivá. Měli strach, že by se to mohlo stát i jim. A k tomu všemu jsem ještě měla strach o Billa, který zmizel a už se neozval. Moji dva přátelé taky nic nevěděli. Bylo to tísnivé. Ve vzduchu se neustále vznášel pach smrti, samoty a nejistoty.

 

***

     Člověk by řekl, že když jsem nedávno unikl Zatracení, budu happy jak dva grepy. Že budu děkovat štěstěně, jak jsem z toho pěkně vyvázl. Zase. Ale upřímně? Bylo mi to fuk, protože v mé mysli bylo místo jen pro jednu osobu - Jane. Cítil jsem všechny její emoce a díky tomu jsem byl čím dál deprimovanější. Hned jak Luca odjel, zažádal jsem o další termín andělských zkoušek. Věděl jsem, že tentokrát uspěju. Moje motivace byla na té nejvyšší možné úrovni, a to už je co říct. K mé smůle jsem se dozvěděl, že musí uplynout alespoň měsíc, než budu moct k dalším zkouškám. Bylo to k vzteku, ale musel jsem to respektovat. Zatím jsem využíval čas k tomu, abych se co nejvíc zdokonalil ve všech andělských disciplínách. Ne kvůli zkouškám, ale abych byl připravený na démony. Za celou svou existenci, lidskou i andělskou, jsem neměl tak skvělou fyzičku jako teď, ale stejně jsem ještě přidal.             Starouš mi dost pomáhal s tréninkem, ale běhat se mnou přestal, protože zjistil, že zaostává. Nejdříve se začal vymlouvat na povinnosti Nejvyššího, ale když to trvalo několik dnů, kousavě prohlásil, že běh není ušlechtilý sport a on potřebuje energii na intelektové záležitosti. Dřív bych si jeho vykrucování nejspíš pěkně vychutnal, tentokrát jsem však držel jazyk za zuby a byl rád za každou pomoc. K mému překvapení mi pomocnou ruku nabízel nejen Liam, ale skoro každý se teď mohl přetrhnout. Liam mi vysvětlit, že ostatní chápou tu bolest, kdy nemohou svou osobu okamžitě zachránit. I takový Bruno, na kterém jsem si před zkouškami vybíjel vztek, jednoho dne přišel, aby si se mnou dal postřehovou překážkovou dráhu, což byl příšerný výcvikový program, při kterém jste mohli zažít pár dost krušných chvil a každý anděl při smyslech se tomu snažil vyhnout. Kromě Liama mi ovšem nejvíc pomáhala Manon. Její pozornost mě z jedné strany těšila, ale z té druhé jsem měl sto chutí po ní něco hodit.
    "Jsi taková padavka odmalička, nebo se na mě snažíš tímhle slabošstvím udělat dojem?" zeptala se mě, když jsme zrovna procvičovali magii. Neustále na mě vrhala drobné světelné kuličky, které sice vypadaly neškodně, ale jakmile se dotkly mé kůže, bylo to jako dostat elektrickým proudem. Já jsem se je snažil odrážet a ničit. Při její poznámce jsem však vztekle sevřel ruce v pěst a omylem jí zažehl honosný klobouk, který se jí vyjímal na hlavě.
"Ty nemehlo!" zaječela a rychle si ho strhla.
"Jejda. Menší nehoda," řekl jsem provinilým hlasem, ale neubránil jsem se úšklebku. Ta mrcha si to zasloužila.
"Dlužíš mi nový," zavrčela. Pak se ale sladce usmála. "Ovšem pokud z tebe démoni nadělají sekanou, tak ti to myslím prominu."
"Vřelé díky," zamručel jsem. "Hodláš pokračovat, nebo budeš pořád fňukat nad tou hrůzou, kterou jsi měla na hlavě?"
    Takhle to mezi námi bylo pořád. Navzájem jsme se uráželi a nezasvěcený by si nejspíš myslel, že se určitě nenávidíme. Mezi těmi jízlivými poznámkami se ale schovávalo pevné přátelství. I přes všechnu naši minulost nám na sobě stále záleželo. Věděl jsem to, protože kdyby mě opravdu tak nesnášela, nemrhala by se mnou svůj drahocenný čas. A přestože bych to nikdy nepřiznal, byl jsem za to rád.

 

***

     "Takhle to dál nejde!" prohlásil jedno sobotní ráno Jeremy. Nechápavě jsem se na něho otočila. Zrovna jsem utírala nádobí, což mi přišlo jako normální a neškodná činnost.
"Co jako?" zeptala jsem se zmateně.
Zoufale si zajel rukou do vlasů a pak ukázal na mě. "Tohle! Tohle všechno, Jane! Copak ty to nevidíš?"
"Co mám jako vidět?" Do hlasu se mi vkradla panika a hrozilo, že se už už rozbrečím.
    Povzdechl si. "Začínáš cvokatět. Je šest hodin ráno a ty už máš všechno uklizené, to není normální."
Zamračila jsem se, ale pořád jsem to nechápala. "Mám míň uklízet?"
Hněvivě se na mě podíval. "Ne, máš víc žít. Chápu, že se snažíš zaměstnat, utéct tomu. Ale on… Jake… je pryč a…." najednou se mu zlomil hlas a musel se párkrát nadechnout. "Taky mi chybí. Věř mi. A to ticho je šílené, ale život musí jít pomalu dál. My musíme jít dál! Krůček po krůčku. Perfekcionismus ti nepomáhá."
    A už tu byly zas. Zrádné slzy. Nebyl den, kdy by se neobjevily. "Já nevím, co mám dělat, Jeremy. Copak ty ho všude nevidíš? Už nikdy, nikdy to nebude jako dřív. A o mě si nedělej starosti," řekla jsem jedním dechem. "Já si to nezasloužím, víš?"
    Pevně mě objal. Dřív jsem tu ochranu svého vysokého bratra milovala, bylo to uklidňující. Ale v poslední době se mi do hlavy vkrádala představa Jakea, který se dospělosti nikdy nedočká. Nikdy nebude jako Jeremy. A to bylo strašné. Utřel mi slzy jako malé holce, přestože jemu samotnému tekly po tváři.
    "Myslím, že bude nejlepší, když si promluvíš s nějakým odborníkem," řekl po chvíli a pozorně se díval, jak budu reagovat.
"To mě chceš jako poslat ke cvokaři?" zeptala jsem se nevěřícně. Vyděsilo mě to. Samozřejmě, že jsem to neměla v hlavě v pořádku, ale představa, jak ležím na lehátku a říkám někomu cizímu pocity, byla absurdní. Jasně, že to tak asi úplně nebylo, tu představu jsem získala z filmů, ale i tak mě zachvátila panika.
    "Prostě chci, aby se ti trochu ulevilo. Našel jsem jednoho skvělého odborníka, jmenuje se Luca Bacchetti a prý je jeden z nejlepších."
"Nikam nejdu!" řekla jsem rozhodně. Nikdo se mi v hlavě hrabat nebude.
"To si teda piš, že půjdeš. Už jsem mu zavolal," řekl můj bratr autoritativně. Vztekle jsem hodila utěrku na stůl a vyběhla po schodech nahoru.
    "Půjdeš. Prostě půjdeš," slyšela jsem, jak ještě Jeremy šeptal. Lehla jsem si do postele a znovu se rozbrečela. Tentokrát vzteky. Pitomý Jeremy! Pitomý Luca Ba-něco, který na mně bude nejspíš aplikovat všechny ty Freudovy kydy! Pitomý svět, který tohle všechno dovolil! 

Kapitola 41. / 43.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

SS: Prolog